WERKPLEK HUREN

Huren binnen een collectief:

Wat betekent dat
Elke zelfstandige wil vanuit zijn beste kunnen en weten de allerbeste service voor zijn of haar klanten. Als je werkzaam bent binnen een collectief dan werk je voor jezelf en is het besef van verantwoordelijkheid naar collega’s en de salon in zijn geheel in het belang van je eigen klanten.

Klantenservice
WI-Kappers kent een service gerichte manier van werken waarmee een goede klantenservice gewaarborgd is. Denk hierbij bv. aan een goede klantenontvangst en een schone salon met en voor elkaar.

ALGEMEEN

Naast dat je in basis samen met je collega’s gebruik maakt van al de faciliteiten van de salon in zijn geheel zijn de volgende onderdelen incl. de huur van de werkplek.

Werk-/materialen incl. huur: Overig-/ incl. huur: Klanten-/service incl. huur:

 

  • Gebruik van behandelstoel
  • Gebruik van wastafel
  • Gebruik werkwagen
  • Wasmachine
  • Handdoeken
  • Kapmantels
  • Handschoenen
  • Toiletartikelen
  • Schoonmaakartikelen

 

 

  • Persoonlijk profiel website
  • Centraal kassa systeem
  • Centraal online boekingssysteem
  • Pinautomaat
  • Centrale marketing
  • Deelname webshop
  • Online agenda Traetwell

 

 

  • Gebruik van automaten en servies voor: Koffie/cappuccino/ thee/ koekje/ voor klanten.
  • Gebruik van Wifi.
  • Gebruik van maandelijks wisselende lectuur voor je klanten.

 

Als ondernemer heb je omzet en kosten. Wi-kappers berekend geen commissie over omzet die voorkomt uit behandelingen. Je kosten zijn de huur van je werkplek en kosten die voortkomen uit inkoop over productverkoop en kosten over het verbruik aan kleur producten.

HUUR-/werkplek KOSTEN -/ inkoop

Allround 

Voor stylisten dames en heren is de huur gebaseerd op een huurprijs van €80,- per dag. 

Barbiers

Voor barbiers is de huur gebaseerd op een huurprijs van €50, – per dag.

  • Fulltimers genieten huurkorting.

 

 

Inkoop

Je overige kosten bestaan uit facturen:

Bij deelname inkoop kleur:

  • Een maand factuur over het verbruik aan kleur

Bij deelname verkoop producten:

  • Een maand factuur over de inkoop van je productverkoop salon/webshop.

 

 

MARKETING

Persoonlijke pagina:

Voor zichtbaarheid naar je klanten wordt er op de website onder het onderdeel stylisten een persoonlijke pagina voor je aangemaakt.

Je persoonlijke pagina is opgebouwd uit:

  • Je foto.
  • Je voorstel verhaal
  • Je persoonlijke levensspreuk en trefwoorden
  • Je werkdagen
  • Je persoonlijke prijslijst.
  • Mocht je een specialisatie in behandeling hebben dan is er de mogelijkheid deze op je pagina uit te lichten.

 

     
Centrale marketing op de website:   Je Instagram op je persoonlijke pagina:

De centrale marketing bestaat uit:

  • Color inspiratie
  • Uitlichting van producten
  • Uitlichting van behandelingen

 

Voordat klanten afspreken bekijken zij regelmatig een Instagram pagina.

  • Je hebt de mogelijkheid om je eigen instagram als lookbook te koppelen aan je persoonlijke pagina.
   
   
Product promoties: Social media facebook Instagram:

Voor klanten zijn er regelmatig product promoties.

  • Product promoties worden gepost op social media.
  • Geregistreerde klanten ontvangen mailing over promoties en nieuws gerelateerde artikelen.

 

Naast dat er kapsels en aanverwante artikelen gepost worden op de WI-Kappers facebook/instagram pagina heb je de mogelijkheid om:

  • Je eigen foto werk op naam te laten posten op de WI-Kappers facebook/ Instagram pagina.
  • Daarnaast worden nieuwe en bestaande collega’s onder de aandacht gebracht.

 

 

 
Nieuwbrief:

Bestaande en potentiële nieuwe klanten hebben via de website de mogelijkheid de nieuwsbrief aan te vragen.

  • Deze klanten worden zo op de hoogte gehouden over nieuws zoals bv producten promoties of intern gerelateerd nieuws.

 

PRODUCTINKOOP-/ Care-styling-kleur:

Als ondernemer heb je omzet en zijn er kosten over je product inkoop. Binnen het Wi-kappers concept zijn er verschillende opties om vanuit persoonlijke wens hier mee aan de slag te gaan.

Een algemene inkoop van producten is op te splitsen in:

  • Inkoop van wastafel care producten
  • Inkoop van styling producten voor gebruik tijdens de behandeling van klanten
  • Inkoop kleurproducten
  • Inkoop producten voor verkoop

OPTIE 1.-/ Wi-kappers inkoop: 

 

OPTIE 2.-/ Eigen inkoop:

 

In deze optie maak je gebruik van het totale productassortiment van Wi-kappers. Wat je aan kleur verbruikt of aan product verkoopt koop je in bij

Wi-kappers.

 

 

In deze optie kies je ervoor om je productassortiment vanuit eigen beheer in te kopen.Of kies je voor één van de combi’s van een gedeelte eigen inkoop en een deel inkoop via Wi-kappers.

 

Voordeel-/ optie 1.

Voordeel-/ optie 2.

Het voordeel van deze optie is dat je zelf geen investeringen doet in inkoop en voorraadbeheer voor producten waardoor je totale investeringskosten zonder voorraad voor je onderneming lager zijn.

Het voordeel is dat je met je favoriete producten kunt werken. Het nadeel van deze optie is dat je zelf behoorlijke investeringen doet aan inkoop en voorraadbeheer voor producten waardoor je totale investeringskosten voor je onderneming met voorraad hoger zijn.

 

 

OPTIE 1.-/ Inkoop via Wi-kappers:

Naast dat je geen voorraad in eigen beheer hebt zijn in deze optie de volgende Wi-kappers producten incl. je huur:

 

  1. Styling-/ producten: 

Alle stylingproducten uit het assortiment Wi-kappers welke je gebruikt tijdens de behandeling van je klanten zijn incl. je huur.

  1. Care-/ wastafel producten: 

Alle care producten uit het assortiment Wi-kappers welke je gebruikt tijdens het wassen van je klanten zijn incl. je huur.

  • Het gebruik van een Oway conditioner is service naar klanten en incl. de behandeling en incl.je huur.
  • Het gebruik van een Oway treatment is incl. je huur.

Adviesverkoop-/ salon:

  • Bij verkoop uit het assortiment Oway, Olaplex en Balmain naar klanten:
  • Deel je 50% van winstmarge over het product met Wi-kappers.

Adviesverkoop-/ webshop

Wi-kappers kent een webshop waar voor klanten het totale Oway assortiment wordt aangeboden.

  • Voor deelname aan de webshop zijn geen kosten verbonden.
  • De klant heeft de mogelijkheid om op naam van stylist een product te bestellen.
  • Bij verkoop deel je 50% van winstmarge over het product met Wi-kappers.

Inkoop-/ kleurproducten

WI-Kappers verzorgt de inkoop van het Oway kleur assortiment.

  • Bij het verbruik aan product voor een permanente kleuring, bleaching, ongeacht de lengte/dikte van het haar, of hoeveelheid folies voor highlights of balayage betaal je per kleuring die je plaatst bij klanten een vaste inkoopprijs.

Inkoop-/ toner

  • Voor het gebruik van een toner bij klanten betaal je per toner een vaste inkoopprijs.

 

OPTIE 2.-/ Eigen inkoop

Mogelijk is om combi’s van inkoop te maken bijvoorbeeld kleurproducten zelf inkopen en de overige producten via Wi-kappers.

Combi inkoop: Eigen beheer, inkoop care-styling-producten i.c.m. inkoopassortiment kleur Wi-kappers

  • Je kiest in deze optie om care/styling producten voor gebruik wastafel behandeling en verkoop zelf in te kopen.
  • Het totaal assortiment aan Oway kleur wordt dan verzorgt door Wi-kappers. Na gebruik van kleur bij een klant, koop je deze in bij Wi-kappers.

Een nadeel is dat de onderdelen A en B uit optie1. Inkoop via Wi-kappers. Voor eigen rekening zijn.

Combi inkoop: Eigen beheer, inkoopassortiment kleur i.c.m. inkoop Oway care-styling Wi-kappers.

  • Je kiest in deze optie voor je eigen voorraad aan kleurproducten zelf in te kopen.
  • Het totaal assortiment aan Oway care/styling wordt dan verzorgt door Wi-kappers. Na verkoop aan een klant, koop je deze in bij Wi-kappers.

Combi inkoop: Eigen beheer, inkoop care-producten i.c.m. inkoopassortiment styling/kleur Wi-kappers

  • Je kiest in deze optie om care producten voor gebruik wastafel behandeling en verkoop zelf in te kopen.
  • Het totaal assortiment aan Oway styling/ kleurlijn wordt dan verzorgt door Wi-kappers. Na verkoop Oway styling aan een klant, of verbruik in Oway kleur koop je deze in bij Wi-kappers.
  • Deze optie is ook mogelijk bij: Eigen beheer, inkoop styling-producten

Een nadeel is dat de onderdelen A of B uit optie 1. Inkoop via Wi-kappers Voor eigen rekening zijn.

 

Bij inkoop van een inkoop care en of styling is het niet mogelijk deel te nemen aan de Oway webshop. Naar wens is het in de praktijk Oway, Olaplex en Balmain uit het assortiment Wi-kappers aan je klanten te verkopen.

 

Hoe ontvang ik facturen over mijn inkoop:

Inkoop productverkoop:

Verkoop je producten uit het assortiment van Wi-kappers dan ontvang één keer per maand een factuur.

  • Over de inkoop van je productverkoop salon/webshop.

Inkoop kleurverbruik

  • Verbruik je kleur uit het assortiment van Wi-kappers dan ontvang één keer per maand een factuur.

Beide facturen zijn van belang voor je accountant en je administratie.

AFREKENEN

OPTIE 1.-/ Centraal kasgeld en pinautomaat:   OPTIE 2.-/ Eigen kasgeld en pinautomaat:

 

Centrale pinautomaat:

Maak je gebruik van de centrale pinautomaat dan:

  • Heb je geen kosten voor de aanschaf van een pinautomaat.
  • Betaal je geen transactie en abonnementskosten deze zijn incl. de huur.
  • Voor contante betalingen maak je gebruik van centraal kasgeld.
  • Wij accepteren alle cards behalve American express.

 

 

Eigen pinautomaat:

Bij de keuze om pinbetalingen via je eigen pinautomaat plaats te laten vinden.

  • Heb je kosten voor de aanschaf van een pinautomaat.
  • Betaal je abonnementskosten en transactie kosten
  • Voor contante betalingen verzorg je eigen kasgeld.

 

   
Gebruik centraal boekingssysteem: Eigen boekingssysteem:

Maak je gebruik van het centrale boeking/ afrekensysteem dan is deze incl. de huur en te gebruiken voor:

  • Afspraken ontvangen en noteren
  • Klantengegevens en recepten
  • Afrekenen met klanten

 

Omzet:

De omzet die je maakt wordt één keer per week op maandag aan je overgemaakt.

 

Inzicht-/ omzet en rapportage:

Dagelijks heb je zelfstandig inzicht in diverse persoonlijke rapportages.

 

Wekelijks-/ rapportage:

Voor inzichtelijkheid over behandelingen en verkoop ontvang een keer per week een rapportage.

Maandelijks -/ rapportage:

Eén keer per maand ontvang je een rapportage over je behandelingen en verkoop welke van belang voor je accountant en administratie

Mogelijk is om gebruik te maken van een eigen boeking/afrekensysteem

  • Voor het afrekenen is deze te installeren op het centraal computersysteem.

Inzicht-/ omzet en rapportage.

Inzicht voor jezelf en accountant in omzetten en wekelijkse of maandelijkse rapportages zijn in eigen beheer.

 

 

Werken met afsprakenboek

Afsprakenboek

Ben je gewent om alleen telefonisch afspraken te maken met je klanten en deze te noteren in je afsprakenboek dan is het centrale boeking/ afrekensysteem te gebruiken voor:

  • Klantengegevens en recepten
  • Afrekenen met klanten

PRIJSLIJST

Voor het werken met je persoonlijke prijslijst binnen het concept zijn afhankelijk van je wensen meerdere mogelijkheden. Bij het maken van je keuze is het goed voorafgaand te realiseren hoe klantengroei en daarmee je omzetgroei werkt.

Hoe werkt klantengroei:

Startende en ook gevorderde ondernemers hebben constant nieuwe aanwas van klanten nodig. Als een salon start kost klantengroei altijd tijd. In de eerste fase trekt een salon klanten vanuit een “lokale cirkel” aan die zich om de salon heen bevindt waarin potentiële klanten werk en woonachtig zijn. Inmiddels trekt Wi-kappers door naambekendheid nieuwe klanten aan die zich buiten deze “lokale cirkel” bevinden. Als jij start heb je afhankelijk van het aantal eigen vaste klanten een aanlooptijd nodig om in klanten aantallen te groeien en deze aan je te binden.

 

SAMENSTELLEN-/ prijslijst

 

Samenstellen van je persoonlijke prijslijst zonder eigen website:

Om je persoonlijke prijslijst die zichtbaar is op de Wi-kappers website samen te stellen heb je keuze om:

  1. Je kniptarieven en kleurtarieven gelijk te laten lopen met alle Wi-kappers behandelingen en tarieven.
  2. Je persoonlijke knip en kleurtarieven te hanteren.

Wi-kappers prijslijst:

Wi-kappers kent een uitgebreide prijslijst gekoppeld aan het Wi-kappers behandelingsmenu voor klanten.

Nieuwe klanten via Wi-kappers:

Als een nieuwe klanten die voor de eerste keer zonder voorkeur van stylist een afspraak willen maken voor het Wi-kappers tarief worden deze door het afsprakensysteem automatisch verdeeld onder de stylisten.

  • De ervaring leert dat als een nieuwe klant die voor de eerste keer zonder voorkeur van een stylist een afspraak maakt en nog niet weet wie je bent zij/hij niet kiezen voor een stylist met een meerprijs voor behandelingen.

Hoe komen nieuwe klanten zonder voorkeur bij mij terecht:

Om er zorg voor te dragen dat “bij behoefte aan klanten groei via Wi-kappers” klanten die voor de eerste keer zonder voorkeur via Wi kappers een afspraak willen maken het advies is:

  • Om je agenda te openen voor de tarieven van Wi-kappers.

Herhaal bezoek

  • Als de klanten bij een herhaalbezoek met voorkeur bij je terug willen komen dan hebben deze de mogelijkheid af te spreken middels je persoonlijk tarieven.

 

Ondernemers met een eigen website klanten en tarieven:

Zonder behoefte Wi-kappers klanten

Als je werkt met je eigen website en daarmee klantengroei realiseert met eigen tarieven en geen behoefte hebt aan Wi-kappers klanten dan wordt je persoonlijke prijslijst die gelijk is aan de prijzen die je hanteert op je website voor je zichtbaarheid geplaats op je persoonlijke Wi-kappers pagina.

  • Wi-kappers plaats dan een link naar je website

 

Met behoefte Wi-kappers klanten

In dit geval plaats Wi-kappers ook een link naar je website

 

Hoe komen in dit geval nieuwe klanten zonder voorkeur dan bij mij terecht:

Om er zorg voor te dragen dat klanten die voor de eerste keer zonder voorkeur via Wi kappers een afspraak willen maken is het advies:

  • Om je agenda te openen voor de tarieven van Wi-kapper

Herhaal bezoek

  • Als de klanten bij een herhaalbezoek met voorkeur bij je terug willen komen dan hebben deze de mogelijkheid af te spreken middels je persoonlijk tarieven.

 

TOOL-/ klanten groei:

Naast ons eigen boekingssysteem waar bestaande en nieuwe klanten afspreken maken heeft Wi-kappers een boekingspagina bij Traetwell.

Wat is Traetwell:

Traetwell is een landelijk beauty boekingsplatvorm waar potentieel nieuwe klanten vanuit de gehele stad, dus buiten de “lokale cirkel” zoeken naar een geschikte haarstylist. Wetende dat als je start er tijd nodig is om in klanten te groeien. 

  • Is bij deelname aan Traetwell is het mogelijk je klantengroei sneller te realiseren.

Hoe werkt dit:

Traetwell berekend op “nieuwe klanten” die voor de eerste keer een afspraak boeken via het Traetwell boekingsplatvorm 35% commissie op de behandeling waarvoor afgesproken is.

  • Spreekt een klant daarna als” bestaande klant” af dan betaal je geen commissie.

Een hoog percentage van de Traetwell klanten komt na een eerste bezoek als vaste klant terug bij Wi-kappers

Dit beteken dat lege plaatsen in je agenda mogelijk door Traetwell opgevuld kunnen worden en je Traetwell kosten er altijd uit haalt en deelname als een investering gezien kan worden.

  • De maandelijkse abonnement kosten voor deelname aan Traetwell zijn voor rekening van Wi-kappers.
  • Wi-kappers heeft geen financieel belang op commissie welke Traetwell in rekening brengt en aan jou doorberekend wordt, echter faciliteren wij deze optie.
  • Deelname aan de Wi-kappers Traetwell pagina is een vrije keuze en is alleen mogelijk als je behandelingsprijzen gelijk zijn aan die van Wi-kappers.
  • Hanteer je uitsluitend eigen tarieven dan is het een optie een eigen Traetwell pagina aan te maken.

Werken bij WI-Kappers? Nieuwsgierig lees hier de info.

Ben jij al reeds een zelfstandig ondernemer zzp’er en ben je “voor jezelf en je klanten” opzoek naar een nieuwe werkplek.

Of ben jij een ervaren haarstylist(e) en toe aan een nieuwe uitdaging waarbij je van hairstylist de switch wilt maken naar een zelfstandige en professionele start als ondernemer. Zonder grote risico’s en investeringen. Dan is Wi-kappers de juiste match voor jou.

Bij ons werk je niet in loondienst maar je huurt een werkplek in één van onze salons gelegen op toplocaties in Den Haag of Amsterdam? En vorm je samen met je collega’s stylisten een professioneel kappers collectief.

Binnen een onderneming zijn er achter de schermen dingen die geregeld moeten worden om tot succes te komen.

WI-Kappers ondersteunt en faciliteert jou achter de schermen, zodat jij je kunt richten op het belangrijkste voor jou, je klanten.

Wi-Kappers verhuurd dan ook vanuit verschillende wensen en diversiteit werkplekken aan zzp’ers, zelfstandige ondernemers die in een collectief werkzaam willen zijn.

 

Ik zoek een werkplek:

Zoek je een werkplek ben je starter of langer actief als zelfstandige met of zonder eigen website/kanalen waarmee je klanten werft en wil je een samenwerking met Wi-kappers. Lees dan de info over welke mogelijkheden passend voor je zijn.

Groei je met ons mee?

Neem telefonisch contact met ons op of reageer via het onderstaand contactformulier.

    VUL HIER JE GEGEVENS IN

     

    TRANSLATE »